Powered By Blogger

Friday 7 February 2014

Sesi Brainstorming Pentadbiran Kerajaan Negeri Sembilan


SEREMBAN, 06 Feb – Majlis Brainstorming (Meja Bulat) yang telah  menemukan Menteri Besar dalam satu perbincangan bersama penjawat awam Kerajaan Negeri Sembilan yang telah diadakan di Klana Resort, Seremban.
Menurut Menteri Besar, penjawat awam harus melihat sesuatu dengan sudut pandangan yang kreatif. Gelombang perkhidmatan awam perlu bersatu bagi menambah pemikiran serta menerapkan perkhidmatan tawaran.
Perjumpaan ini adalah permulaan sebelum perbincangan meja bulat penjawat awam seluruh jabatan. Matlamat utama adalah untuk mewujudkan kerjasama strategik antara jabatan bagi menghasilkan satu gerak kerja yang baik.
Pelbagai percubaan perlu dilakukan. “Saya mahu satu pasukan perkhidmatan awam yang baik”, katanya lagi.
Kecekapan jentera Kerajaan Negeri dalam usaha mempertingkat hasil pendapatan negeri merupakan tindakan yang dipuji. Antara keuntungan yang diperoleh adalah daripada pembangunan pesat di Negeri Sembilan.
Dalam kenyataan sidang media yang dikeluarkan oleh Menteri Besar, beliau gembira dapat memantapkan sistem pentadbiran kewangan Kerajaan Negeri kerana kedudukan kewangan Kerajaan Negeri amat baik.
Selain itu, terdapat juga pendapatan luar jangka yang membolehkan keuntungan didaftar. Pegawai diarah mengumpul masalah rakyat untuk disalurkan kepada pihak atasan.
Pertumbuhan ekonomi dianjur dalam mencapai Negeri Sembilan maju menjelang tahun 2020.

No comments:

Post a Comment