Powered By Blogger

Friday 13 January 2012

Peniaga lega diberi gerai sementara




 Pembinaan gerai sementara di kawasan Dataran Rembau yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri dengan kerjasama Majlis Daerah Rembau dilihat tepat pada masanya bagi kemudahan para peniaga di pekan berkenaan.

Rata-rata penerima kunci gerai berkenaan berkata, pembinaan gerai itu menunjukkan kerajaan negeri dan pihak berkuasa tempatan (PBT) memahami masalah mereka yang telah telah berniaga di sekitar perhentian teksi dan bas pekan itu sejak 30 tahun lalu.

Bagi seorang penerima, Aminludin Yunus, 68, gerai yang diusahakan sebelum ini sudah terlalu usang dan tidak begitu kondusif bukan sahaja untuk pelanggan malah untuk peniaga.

"Walaupun perniagaan di kawasan itu agak memberangsangkan, namun infrastruktur tidak sesuai dan kami bersyukur kerana kerajaan negeri bersama PBT melaksanakan projek ini yang memberi kelegaan sementara kepada para peniaga," katanya ketika di temui di sini hari ini.

Aminludin antara 10 penerima kunci gerai sementara yang disampaikan oleh Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan pada majlis penyerahan di sini hari ini.

Hadir sama Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin; Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota, Datuk Dr. Awaludin Said dan ADUN Chembong, Zaifulbahri Idris.

Seorang lagi penerima, Norlaily Abdullah, 61, berkata, gerai sementara itu memudahkan para pelanggan untuk mengunjunginya.

"Ruangnya besar untuk pelanggan, namun kawasan dalam gerai pula agak kecil sedikit namun apa yang saya dimaklumkan kerajaan negeri akan melebarkan sedikit kawasan ini untuk kami memasak dan sebagainya.

"Ini adalah satu kelegaan buat kami sebelum tempat lama di kawasan perhentian teksi dan bas dibuka untuk para peniaga," katanya.

No comments:

Post a Comment