Powered By Blogger

Saturday 8 June 2013

MATTA Fair Negeri Sembilan 2013



Seremban, 07 Jun - Exco Perlancongan dan kepenggunaan, YB Tun Khairuddin Tun Abu Bakar telah merasmikan MATTA fair di dewan Majlis Pembandaran Seremban (MPS), Negeri Sembilan telah dipilih sebagai salah satu lokasi di dalam negara bagi penganjuran MATTA fair pada tahun ini.



"Negeri Sembilan unik dari segi nama, budaya dan adat resam serta indah dari sudut eco pelancongannya, masih banyak produk yang boleh diteroka dan dipakejkan, maka kepada agensi-agensi pelancongan, masih banyak lagi produk yang boleh diteroka dan dipakejkan , maka kepada agensi-agensi pelancong sama ada dari dalam atau luar negera untuk melawat Negeri Sembilan".

Justeru itu dengan adanya program ini di Negeri Sembilan  diharapkan dapat menyemarkan lagi minat penduduk tempatan untuk keluar melancong dan tidak secara langsung akan menyemarakan lagi industri pelancongan di negeri ini dan negara kita.


Tambah beliau/ "ianya nanti akan beri pulangan kepada ekonomi dan seterusnya memberi kesejahteraan kepada rakyat tempatan . Oleh itu peranan pelbagai pihak dalam industri ini perlulah difokuskan kepada perkembangan yang boleh menjana pendapatan kepada masyarakat setempat"

Beliau turut terima kasih kepada pihak swasta yang komited bersama-sama agensi-agensi kerajaan memajukan industri pelancongan di negeri ini.

No comments:

Post a Comment