Powered By Blogger

Friday 29 March 2013

Bantuan RM800,000 untuk baikpulih


Bantuan RM800,000 untuk baikpulih


Senawang. 27 Mac – Jalan menghubungkan antara Taman Seri Bayu, Taman Seri Pagi, Taman Orked, Senawang  ke Giant, bandar Seremban dan sekitarnya, yang runtuh akibat hujan lebat pada December 2012.

Tanah runtuh semakin curam dan merbahaya itu mendapat perhatian Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan, Menteri Besar Negeri Sembilan sejak Disember tahun lalu.

Menteri Besar berkata “Sehingga kini, segala urusan mengikut prosider antaranya menyiasat tempat kejadian, meneliti laporan yang dibuat oleh Majlis Perbandaran Seremban (MPS) serta membincangkannya di Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri bagi tindakan yang perlu di ambil.

Kerajaan Negeri bersetuju untuk menghulurkan bantuan sebanyak RM800,000 untuk kerja-kerja baik pulih dan dijangka siap dalam jangkamasa tiga bulan.

Menurut Menteri Besar di dalam ucapannya, bermohon agar masyarakat yang menggunakan laluan ini bersabar, bukan Kerajaan Negeri tidak berusaha mengambil tindakan, tetapi memandangkan kerosakan yang amat teruk dan memerlukan perbelanjaan yang besar.

Dalam majlis sama, beliau turut bersetuju permohonan padang futsal yang dipohon oleh Encik Mohd Ali, Pengerusi KRT Taman Seri Bayu untuk belia taman ini.Selain, beliau mengambil peluang ini untuk beramah mesra dengan penduduk taman ini.

Hadir sama, Dato’ T. Rajagopalu, Pengerusi MIC Negeri Sembilan, Dato’ Abdul Halim Abdul Latif, Yang DiPertua Majlis Perbandaran Seremban (MPS)/ Majlis Perbandaran Nilai (MPN), Dato’ Yip, Tuan Dr. Harris Abdullah, wakil PPP Negeri Sembilan.

No comments:

Post a Comment