Powered By Blogger

Wednesday 15 January 2014

Majlis Pecah Tanah Kilang Kellogg’s Malaysia


NILAI, 10 Jan. – “Kerajaan Negeri Sembilan mengambil langkah cepat dan tepat untuk meyakinkan pelabur asing terutamanya di dalam sektor perindustrian.
“Selain pengurusan yang cekap malah pentadbiran yang berhemah menjadikan ianya satu strategi yang berjaya menarik minat pelabur untuk melabur di Negeri Sembilan, Malaysia.” ujar Presiden Kelogg Asia Pasific, Encik Amit Banati.
Beliau turut melafazkan keyakinan bahawa keadaan politik dan ekonomi stabil negara ini turut menjadi faktor penyumbang kepada pengeluaran produk keluarannya di masa akan datang.
Majlis Pecah Tanah Kilang Kellogg’s Malaysia dirasmikan dengan pelancaran gimik pecah tanah oleh Perdana Menteri Malaysia, YAB. Dato’ Seri Utama Mohd. Najib Bin Tun Haji Abdul Razak di Bandar Enstek, Nilai.
Terdahulu di dalam ucapan, Perdana Menteri menyatakan bahawa kejayaan industri pengeluaran makanan ini membuktikan bahawa Negeri Sembilan merupakan sebuah kawasan yang mampu menjana pendapatan dalam perniagaan.
Masyarakat di Negeri Sembilan seharusnya berasa bangga kerana jenama global yang terkenal telah memilih tapak di sini dengan jumlah pelaburan sebanyak RM400 million.
Katanya, pelaburan ini akan melahirkan kira-kira 300 pekerjaan baru serta lebih 100 lagi pekerjaan tidak langsung dalam bidang perkhidmatan.
“Selari dengan dunia tanpa sempadan dan kerjasama antarabangsa, faedah yang bakal diperoleh adalah besar. Bukan sekadar meningkatkan peluang pekerjaan dan kekayaan, tetapi faedahnya turut melimpah kepada ekonomi dan negara keseluruhannya.
Mengiringi Perdana Menteri, Menteri Besar Negeri Sembilan, YAB. Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Bin Haji Hasan dan barisan Ahli Majlis Kerajaan Negeri Sembilan.
Antara yang hadir, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, YB. Dato’ Seri Jamil Khir Baharom, Presiden Kellogg Asia Pacific, Encik Amit Banati dan Duta Amerika Syarikat di Malaysia, Encik Joseph Y. Yun.

No comments:

Post a Comment