Powered By Blogger

Wednesday 28 January 2015

57 tahun penubuhan Koperasi Kemajuan Tanah Sega Rantau NS Bhd



Rantau – 57 tahun penubuhan Koperasi Kemajuan Tanah Sega Rantau NS Bhd 1947 amat membanggakan apabila di dalam tempoh tersebut koperasi ini masih wujud malah lebih kukuh kedudukannya dari segi pengurusan dan pentadbiran.

Dari hasil kerjasama setiap ahli di koperasi ini turut berjaya mengumpulkan beberapa aset dan keuntungan dikongsi bersama di kalangan ahli.

Hasil dari pengurusan yang cekap dan sistematik, koperasi ini juga telah mengwujudkan aturan-aturan kumpulan wang kebajikan am, aturan tabung pendidikan anak ahli koperasi aturan tabung khairat kematian yang menjaga kebajikan dan kesejahteraan di kalangan ahli.

Menteri Besar Negeri Sembilan hadir menyempurnakan mesyuarat agung tahunan ke-57 memuji di atas kemampuan koperasi ini bertahan sehingga lebih daripada 50 tahun.

Beliau berbangga dengan usaha dan kesepakatan di kalangan ahli lembaga pengarah dan di ahli-ahlinya yang menjadikan koperasi ini kukuh segala-galanya dari segi pengursan aset, pengurusan kewangan dan penguruan pentadbiran yang jarang mampu dilakukan koperasi lain yang pernah wujud.

Malah beliau berharap koperasi seumpama ini mampu bersaing dan berani menerokai pasaran pelaburan yang boleh meningkatkan pendapatan sedia ada.

Hadir sama,Pengerusi Koperasi Kemajuan Tanah Sega Rantau Negeri Sembilan, Tuan Hj Ismail Ibrahim dan Setiausaha koperasi sama, Tuan Hj Shamsudin Hj Mohamad.

No comments:

Post a Comment