Powered By Blogger

Wednesday 28 January 2015

Dewan Orang Ramai Taman Seremban Jaya



Senawang – Dewan Orang Ramai Taman Seremban Jaya, Senawang di bina di keluasan 8,084 meter persegi dengan keluasan lantai dewan 1,514 meter persegi di bina di Taman Seremban Jaya.

Dewan rekabentuk baru ini disempurnakan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan, YAB. Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan dalam tempoh dua tahun dan mempunyai ciri-ciri mesra masyarakat yang boleh digunakan untuk pelbagai aktiviti majlis perkahwinan, aktiviti sukan, aktiviti masyarakat dan pelbagai lagi.

Dewan yang menelan belanja RM1.84 juta ini mula di bina pada 22 Oktober 2012 dan siap dibina pada 29 November 2014 dan diselia selenggarakan Majlis Perbabdaran Nilai (MPN).

Kemudahan yang terdapat di dewan ini ialah empat unit gelanggang badminton, pentas utama, surau, bilik persalinan, bilik utiliti dan stor juga kemudahan tempat letak kenderaan bagi golongan OKU, motorsikal dan kereta.

Menteri Besar di dalam ucapannya menyatakan komitmen Kerajaan Negeri di dalam menyediakan kemudahan yang boleh digunakan oleh orang ramai di dalam pelbagai aktiviti masyaraakat.

Malah kemudahan seumpama ini disediakan bukan sahaja untuk kegunaan masyarakat setempat, ianya boleh juga diguna dan disewa kepada orang luar yang mahu melakukan aktiviti di sini.
Beliau menasihatakan orang ramai yang mahu menggunakan kemudahan dewan ini agar berurusan dengan MPN dengan kadar sewaan yang memuaskan.

Nasihat beliau lagi agar masyarakat menjaga sebaik-baiknya kemudahan yang terdapat di dewan ini.

Hadir sama, Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Negeri Sembilan, Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Hj Mat Ali Hj Hasan, Pengarah Jabatan Penerangan Malaysia Negeri Sembilan, Tuan Hj Sabarudin Yeop Hamza.

No comments:

Post a Comment