Powered By Blogger

Thursday 15 January 2015

Menangani bersama masalah banjir





Rantau – Menteri Besar Negeri Sembilan merangkap Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Sembilan, YAB. Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan secara pribadi bersetuju cadangan Kerajaan Campuran atau seumpamanya bagi menangani bersama masalah banjir yang kini melanda Pantai Timur.

Beliau ketika menjawab soalan wartawan di sidang media ringkas selepas menerima bantuan banjir dari Badan-Badan NGO Cina DUN Rantau di S.R.J.K (C) Chung Hua, Rantau, mengingatkan rakyat negara ini bahawa sesungguhnya negara Malaysia ini merupakan sebuah negara yang kecil dan perlu diurus dengan terbaik mungkin.

Ujarnya, “Janganlah kita terlampau berpisah sangat dengan parti kerana fahaman, kita tidak mampu untuk tidak kuat, kita tidak mampu untuk tidak bersatu kerana negara kita.. kerana ekonomi dalaman kita tidak begitu besar. Sudah lah tidak besar, kita berpecah pula lagi. Kita tidak akan kemana.

“Jadi apa sahaja cadangan untuk menyatu padukan rakyat Malaysia dari segi perpaduan akar umbi mahupun di peringkat pengurusan parti atau peringkat parti adalah cadangan yang sangat dialu-alukan.

Menteri Besar menegaskan bahawa rakyat negara ini perlu berpandangan jauh ke hadpan untuk menuju ke arah yang lebih baik lagi di saat dunia kini menghadapi pelbagai krisis yang tidak menentu.

“Dengan terjadinya bencana alam ini, saya yakin dan percaya, masyarakat boleh buka mata dan buka minda supaya tidak lain dan tidak bukan kita mampu bersama-sama dalam apa juga keadaan.” katanya.

Beliau turut mengajak rakyat negara ini berhenti bergaduh sesama sendiri kerana banyak perkara dan masalah lain yang perlu difikirkan.

“Dah habis pilihanraya, habislah.. lepas lima tahun kita serah semula kepada rakyat untuk menilaikan. Kita perlu gentlemen dan berfikir sebagai seorang pemimpin. Sebagai pemimpin kita tidak boleh musnahkan segala apa yang ada.” tegasnya lagi.

No comments:

Post a Comment