Powered By Blogger

Tuesday 26 November 2013

Gaya Hidup Sihat - Komuniti Sendayan


Sendayan, 23 Nov. – Menteri Besar Negeri Sembilan, Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan menyempurnakan Pusat Komuniti Setempat Taman Bukit Sendayan.
Majlis penyempurnaan dua dalam satu iaitu Balairaya Taman Bukit Sendayan dan Gelanggang Sepak Takraw akan menjadi tempat beraktiviti masyarakat dan riadah bagi golongan belia di kawasan setempat.
Menteri Besar di dalam ucapannya turut bersetuju pembinaan gelanggang futsal di taman ini dengan syarat ada sebidang tanah bagi tujuan tersebut.
Perkembangan lain pula, beliau turut menyeru masyarakat dan komuniti yang berada di kawasan ini mengamalkan gaya hidup sihat dan melaksanakan aktiviti masyarakat dengan baik.
Ujar beliau lagi, berbanding dengan kawasan lain di negeri ini, Sendayan merupakan kawasan yang giat membangun dan di nasihatkan masyarakat di sini tidak menjual hartanah walaupun harga bakal melambung tinggi.
Ini disebabkan faktor bahawa beliau mahu masayarakat di sini merasai apa yang diusahakan oleh Kerajaan Negeri dan diterjemahkan dalam bentuk pembangunan perindustrian dalam bandar dan mengekalkan ciri desa dan cukup damai dan harmoni.
Beliau seterusnya menandatangani plak perasmian balairaya Taman Bukit Sendayan di sini, hari ini.
Turut hadir, Pegawai Daerah Seremban, Tuan Hasnol Mohamad.

No comments:

Post a Comment