Powered By Blogger

Friday 1 November 2013

Eratkan perpaduan kaum dalam Sambutan Deepavali


Senawang, 27 Okt – Pesta Deepavali anjuran MIC Bahagian Rembau di sambut di Dataran Senawang.
Majlis yang di anjurkan oleh Ketua MIC Bahagian Rembau, Dato’ VS Mogan di sempurnakan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan, Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan.

Turut hadir, Menteri Belia dan Sukan Malaysia merangkap Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Tuan Hj Khairy Jamaluddin Abu Bakar, ADUN Kawasan Paroi, Tuan Mohd Ghazali Abdul Wahid, Setiausaha UMNO Bahagian Rembau, Dato’ Azman Hj Hasan dan ADUN Kawasan Jeram Padang, Tuan L. Manickam.

Menteri Besar turut menyampaikan sumbangan hari raya kepada warga emas dan golongan OKU bagi persiapan perayaan Deepavali pada 02 November ini.

Di dalam ucapan, beliau mengajak segelinap kaum di negara ini agar bersatu padu dan terjemahkan semangat perpaduan di dalam persahabatan antara kaum.

Menyentuh berkaitan bajet 2014 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, pembentangan tersebut memberi manfaat kepada golongan yang amat memerlukan berbanding golongan kaya yang dahulunya turut merasai subsidi kerajaan.

GST yang didakwa oleh pembangkang akan membebankan rakyat itu adalah tidak betul sama sekali, ini kerana rakyat yang berpendapatan rendah dan sederhana tidak dikenakan cukai terutamanya di atas pembelian keperluan asas.

Ujar beliau, tidak perlu risau dan perlu yakin dengan pembentangan bajet 2014 kerana bajet tersebut turut memandang serius kebajikan dan kesejahteraan semua kaum dalam negara ini sama seperti tahun sebelum ini.

No comments:

Post a Comment