Powered By Blogger

Tuesday 19 November 2013

Atlet perlu lebih progresif dan kreatif


Rantau, 10 Nov. - Berbanding sekarang, atlet dan jaguh sukan dahulu lebih progresif dan kreatif di dalam memburu kemenangan terutamanya sukan bola sepak.

Sebaliknya atlet hari ini dilihat depresif dan tidak bersungguh mahukan kemenangan walaupun mereka memperoleh banyak kemudahan, insentif malah gajinya lebih lumayan, RM20,000 berbanding RM5.00  (dahulu) bagi menyarung jersi peringkat negeri mahupun negara.

Beliau ternyata amat kecewa dengan prestasi pasukan bola sepak Negeri Sembilan yang dibangunkan sejak 2004 dari Liga Perdana melonjak ke Liga Super, layak kepertandingan akhir Piala Malaysia 2009, 2010 dan 2011, menjadi juara 2009 dan 2011.

Kemudiannya, menunjukkan persembahan hambar sejak 2012 sehingga kembali ke Liga Perdana 2014 selepas tewas banyak perlawanan di musim 2013.

Ujar beliau di sidang media ringkas selepas menyaksikan Program Bola Sepak Perpaduan 7 sebelah bawah 12 tahun ‘Piala Raja Bola’ sanjungan kepada Allahyarham Tan Sri Datuk Hj Abd Ghani Minhat.

Pengurusan pasukan bola sepak Negeri Sembilan tidak mempunyai masalah pengurusan dan kebajikan pemain, malah apa yang berlaku, menunjukkan sesuatu telah berlaku dan ada yang tidak kena.

Beliau juga Presiden PBNS telah menyenarai pendek senarai pemain 2014 dan sedang meneliti pemain import di mana 3 pemain import bakal dipilih termasuk satunya perlu berasal dari negara Asia.

Selaku Presiden PBNS, beliau dijangka mengumumkan ketua jurulatih pasukan dalam masa seminggu, dua ini.

No comments:

Post a Comment