Powered By Blogger

Monday 9 December 2013

Generasi Muda & Alam Cyber


Kuala Lumpur, 05 Dis. – Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Sembilan, Ahli Majlis Tertinggi UMNO juga Menteri Besar Negeri Sembilan, Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan menghargai jasa dan pengorbanan jentera UMNO/BN di PRU13 yang lalu.

Beliau ketika berucap di Majlis Makan Malam Badan Perhubungan UMNO Negeri Sembilan sempena Perhimpunan Agung UMNO 2013 melafazkan syukur, kerana kerja keras semua jentera, BN Negeri Sembilan kembali menjadi kerajaan.

Tidak seperti andaian setengah pihak yang mengatakan UMNO/BN negeri ini akan rebah di bawah kepimpinan beliau, ternyata meleset apabila menang majoriti mudah.

Beliau seterusnya menyarankan agar PDM PRU13 dikekalkan sehingga berhadapan PRU14 yang dikategorikan PRU amat getir, di tambah berhadapan dengan dunia global tanpa sempadan.

Fokus kini perlu terarah kepada generasi muda dan pegawai bersara yang tidak cenderung kepada UMNO/BN.

Ujar beliau, UMNO NS akan memulakan gerak kerja secara sepenuh masa mulai tahun hadapan yang merangkumi pelbagai sudut. Bidang kepakaran berperang di alam cyber misalnya akan menjadi elemen penting mendekati generasi muda yang berada di dalamnya.

Generasi muda di media maya amat terdedah dengan perkara tidak betul dan fitnah, dan jika perkara ini tidak dipantau, mereka akan semakin jauh dari kebenaran.

“Melayu akan terus memartabatkan Melayu, agama dan tanahair.” ujar beliau.
Hadir di majlis keluarga UMNO Negeri Sembilan, Vateran UMNO, Dato’ Siti Rahmah Kasim dan Dato’ Yazid Baba, Speaker Dewan Undangan Negeri, Dato’ Dr. Awaluddin Hj Said, Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Hj Mat Ali Hasan. Pengerusi Pemantau Pemilihan UMNO Negeri Sembilan, Dato’ Khalid Yunus.

Turut sama, isteri Menteri Besar, YM Raja Datin Seri Hajah Salbiah Tengku Nujumuddin, Ketua Pergerakan Puteri UMNO Negeri Sembilan, Puan Zuliana Mohd Ridzuan dan barisan jawatankuasa, Ketua UMNO Bahagian-Bahagian, perwakilan UMNO Negeri Sembilan di Persidangan Agung UMNO  2013.

No comments:

Post a Comment