Powered By Blogger

Thursday 12 December 2013

Syarikat Swasta Dan Kerajaan Bekerjasama Pelihara Sungai


PORT DICKSON, 9 Dis – Kerajaan Negeri mengalu-alukan kerjasama pelbagai pihak khususnya dari syarikat-syarikat swasta dalam memastikan alam terpelihara terutamanya dalam menjaga kepentingan penyelenggaraan, menaik-taraf serta memelihara sungai di negeri ini.
Menteri Besar, YAB Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan menyeru kepada pihak swasta agar mengambil inisiatif dan tanggungjawab dalam segala kegiatan industri yang dijalankan khususnya penjagaan sungai yang menjadi kepentingan utama dalam kehidupan kita.
“Jika kita ambil lewa dan tidak peduli dengan pencemaran sungai, kejadian seperti banjir kilat tidak mustahil akan berlaku disebabkan sikap kita yang tidak ambil peduli dengan alam sekitar,” katanya sewaktu berucap merasmikan Majlis Perasmian Pintu Kawalan Pasang Surut ’Gate J’ di  Tapak Pintu Kawalan Pasang Surut, Kg. Chuah, dekat sini.
“Justeru, kerjasama swasta seperti apa yang kita lihat hari ini, amat kita alu-alukan kerana pihak swasta juga memerlukan sebuah negara yang aman dan sebuah tempat yang boleh beroperasi dengan baik tanpa sebarang kesulitan seperti banjir dan sebagainya,” tambahnya.

No comments:

Post a Comment