Powered By Blogger

Monday 2 December 2013

‘Apa salahnya saya bantu PM’



IPOH 01 Dis. - Pendakwah bebas, Mohammad Kazim Elias Al-Hafiz atau lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim kesal apabila pelantikannya sebagai Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO menerima kecaman pelabagai pihak

MOHAMMAD Kazim Elias Al-Hafiz (berdiri depan, tiga dari kiri) bersama Ahli Dewan Negara, Senator Datuk Dr. Mashitah Ibrahim (berdiri depan, empat dari kiri) bersama peserta program pada Majlis Penutup Program Kem Tahsin di Ipoh, Perak, semalam. – MINGGUAN/ZULKARNAIN MOHD. SAIDIN

Menurutnya, kecaman yang dilakukan menerusi media sosial termasuk Facebook itu sememangnya sudah dijangka.
“Penerimaan dan komen negatif ini saya sudah biasa terima dan reaksi seperti ini sememangnya telah dijangka. Bagaimanapun, mereka terlalu cepat (menghentam) tanpa mendengar penjelasan saya. Sepatutnya mereka lebih bertoleransi dan berhemah.
“Tohmahan mereka ini menggambarkan sikap mereka dan ini tidak baik. Alangkah bagusnya jika memandang kepada kebaikan. Saya berlapang dada. Jika Perdana Menteri minta tolong untuk meningkatkan martabat Islam, apa salahnya saya bantu. Sesiapa sahaja yang minta nasihat juga akan saya bantu,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas Majlis Penutup Program Kem Tahsin di sini hari ini.
Berikut petikan kenyataan Mohammad Kazim dalam Facebook beliau bagi menjawab tohmahan yang dilemparkan berikutan pelantikannya:
“Subhanallah, saya pun terkejut saya dilantik, belum apa-apa dah kena maki…Alhamdulillah, salah ke kalau orang lain minta nasihat? Saya ni sentiasa berlapang dada, janganlah tuduh tanpa melihat secara halus…Apa yang kita sangka tentang orang lain kadang-kadang itulah dalam jiwa kita. Berhati-hatilah dalam berbicara. Apa tuan-tuan ingat saya kemaruk wang, kuasa pangkat? Apa salahnya doakan yang terbaik, bila tak ada orang agama dikatakan teruk bila orang agama dijemput pun dikatakan teruk, saya tak faham. Dalam hal ini sepatutnya bagi pandangan dan nasihat bukan maki-hamun fitnah dan cacian.
Bab lantikan MT UMNO ni, baru sangat saya dijemput diminta bantu apa yang patut untuk Islam…itu pun menjadi masalah, jadi isu? Saya ada prinsip saya, tak pernah dengar ceramah saya tapi nak komen lebih-lebih. Esok saya akan dapatkan apa bentuk lantikan yang diberi pada saya dan saya juga kena jaga banyak perkara daripada keluarga, sekolah, kuliah-kuliah saya, anak murid saya, pengikut kuliah saya dan lain-lain.
Bagi anda yang betul ikhlas dalam memperjuangkan Islam boleh dengar apa saya cakap selepas saya berbincang seperti saya sebutkan tadi.
Semoga Allah merahmati kita semua, terima kasih atas kata-kata yang sangat manis dalam komen anda sebelum ini. Janganlah menilai hati orang, kita tak tahu apa dalam hati orang, Allah yang menilai bukan kita. Wassalam.

No comments:

Post a Comment