Powered By Blogger

Wednesday 10 December 2014

‘NS Matrix’



Seremban – Pasukan Bola Sepak Negeri Sembilan memulakan misi penswastaan setahun lebih awal, apabila FAM meletakkan sasaran penswastaan kepada pasukan bola sepak negeri-negeri bermula pada tahun 2016.

Memulakan penswastaan kepada pasukan bola sepak Negeri Sembilan, Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan (PBNS) mula mengaturkan strategi dan langkah awal menjadikan pasukan ini diswastakan sepenuhnya dengan pengambilan dan mengekalkan barisan kumpulan pengurusan, jurulatih berkemahiran tinggi dan pemain-pemain profesioanal dalam pasukan.

Setelah segalanya berjalan dengan terbaik mungkin ke arena penswastaan dan pasukan dikendalikan oleh syarikat atau agensi korporat yang berminat, ketika itu PBNS akan menjadi persatuan yang fokus kepada pembangunan dan menjaga dasar sedia ada.

Berdepan musim 2015, pasukan bola sepak negeri ini akan dikenali dengan jolokan ‘NS Matrix’ bersempena penajaan utama oleh Matrix Concept. Di sebalik nama yang mungkin menimbulkan kegusaran peminat negeri ini, Matrix itu sendiri menunjukkan dan melambangkan semangat perjuangan yang tinggi berdepan pasukan lawan.

Menurut Menteri Besar Negeri Sembilan merangkap Presiden PBNS, YAB. Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan selepas Menyempurnakan Majlis Memperkenalkan Pasukan Liga Premier 2015, “walaupun prestasi dua tahun kebelakangan ini tidak baik, namun matlamatnya kekal sama iaitu kelayakan ke Liga Super 2016. Di samping mampu bersaing di Piala Malaysia 2015 dan Piala FA 2015.

Beliau berkesempatan menyentuh pasukan pada 2012 dan 2013 merupakan satu pasukan yang mantap juga, tetapi tidak memahami ketirisan dan kegagalan pemain menunjukkan aksi cemerlang, bukan sahaja peminat bola negeri ini kecewa, tetapi sebagai presiden dan sebagai peminat bola tanahair, perkara ini dilihat tidak seharusnya berlaku.

Menurut Menteri Besar juga, NS Matrix 2015 di taja oleh Kappa Malaysia, Matrix Concept, SAINS dan Hospital Salam.

Hadir sama, Timbalan Presiden PBNS, Dato’ Hj Mat Ali Hj Hasan, Pengurus NS Matrix, Dato’ Ab. Ghani Hj Hasan dan Ketua Jurulatih NS Matrix, Devan a/l Kupusamy.

No comments:

Post a Comment