Powered By Blogger

Wednesday 17 December 2014

Gerak Kerja Mesra Jalinan Rakyat



Seremban – Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Negeri berdepan generasi kedua dan ketiga selepas kemerdekaan di mana golongan ini merupakan golangan yang tidak merasai kesukaran dan kesusahan secara semulajadi generasi pertama beroleh kemerdekaan.

Malah dengan situasi dan suasana negara ketika ini menjadikan generasi kedua dan ketiga berasa nikmat, ada kala alpa dengan situasi yang pernah berlaku sebelum merdeka.

Menyedari situasi dan perubahan iklim negara ini, Menteri Besar Negeri Sembilan merangkap Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Sembilan, YAB. Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan mengambil pendekatan dan pendirian yang amat jelas iaitu mendekati masyarakat dengan gerak kerja mesra jalinan rakyat yang menjadi titik sentuh yang impati seterusnya masyarakat merasa dekat dengan parti memerintah.

Tidak menoleh kebelakang, Perhubungan UMNO Negeri Sembilan konsisten mengatur gerak kerja dan kesiapsiagaan jentera pilihanraya UMNO berada pada tahap baik, tempoh berdepan PRU14 masih jauh.

Tegas beliau di dalam ucapan di hadapan peserta Seminar Jalinan Rakyat dan Gerak Kerja Pergerakan Wanita dan Pergerakan Puteri UMNO Negeri Sembilan di Wisma UMNO, Seremban hari ini.

Sebagai sebuah parti yang mendominasi sebuah kerajaan sebelum merdeka sehingga kini, melibatkan diri dalam parti itu hakikatnya untuk memenangkan parti di pilihanraya umum.

Berparti untuk menjadi sebuah kerajaan yang mentadbir negara dan negeri yang di beri mandat oleh DYMM Yang DiPertuan Agung, DYMM Sultan Negeri-Negeri, Yang DiPertua Negeri dan juga DYMM Yang Di-Pertuan Besar Negeri Sembilan.

Malah jentera parti ketika ini bertanggungjawab pada amanah memastikan masyarakat di luar tidak keliru dengan adab dan peradaban isu yang dibangkitkan oleh parti pembangkang yang memerlukan jawapan diberi dengan cepat, tepat dan betul.

Jika ini tidak dilakukan oleh jentera parti sebuah kerajaan yang mentadbir, maka masyarakat akan mudah percaya isu yang dibangkitkan tersebut. Maka yang benar diyakini tidak benar, yang diisukan menjadi maklumat tepat dan benar.

No comments:

Post a Comment