Powered By Blogger

Thursday 16 January 2014

‘Transformasi Kecemerlangan Pengurusan Pendidikan’.


SEREMBAN, 13 Jan – Menteri Besar Negeri Sembilan, YAB. Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan menyarankan rakyat memasyarakatkan institusi pelajaran khususnya di sekolah-sekolah agar berperanan menjadi satu ledakan peningkatan buat warga pendidik untuk merealisasikan lonjakan pencapaian dalam setiap pendidikan.
Beliau berkata demikian dalam Perhimpunan Bulanan Jabatan Pendidikan Negeri Sembilan berlangsung di Dewan Theatrette Wisma Negeri, Seremban yang bertemakan ‘Transformasi Kecemerlangan Pengurusan Pendidikan’.
Perhimpunan ini bertujuan untuk menjelaskan kaedah-kaedah dalam menghasilkan corak pola pembangunan pendidikan agar bersatu kearah visi dan misi. Pihak yang terlibat dinamakan kelompok segi tiga terdiri daripada sekolah-sekolah, ibu bapa dan murid-murid, memainkan peranan yang penting dalam transformasi pendidikan.
Beliau dalam ucapan turut menjelaskan, kerajaan perlu ada dasar seiring dalam pembangunan fizikal dan modal insan seperti dasar lembah ilmu yang ingin dijalankan di Negeri Sembilan.
Terdahulu, Pengarah Pendidikan Negeri Sembilan, YBhg. Puan Hajah Kalsom Binti Khalid membentangkan faktor-faktor dalam menyempurnakan tema program ini.
Antara yang hadir, Speaker Dewan Undangan Negeri, Negeri Sembilan, YB. Dato’ Dr. Awaluddin Bin Haji Said, Setiausaha Kerajaan Negeri, Negeri Sembilan, YB. Dato’ Haji Mat Ali Bin Haji Hasan dan Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pendidikan Dan Kesihatan Negeri Sembilan, Dato’ Shamsulkahar Bin Haji Md. Deli.

No comments:

Post a Comment