Powered By Blogger

Thursday 22 August 2013

Kerajaan Negeri Menyokong Keputusan Kerajaan Persekutuan



Port Dickson, 19 Ogos – Menteri Besar Negeri Sembilan, Dato' Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan,ditemuramah wartawan mengenai keputusan Perdana Menteri, Dato' Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak membawa pulang pelajar Malaysia ke tanahair dalam masa terdekat ini,di majlis sambutan hari raya Aidlifitri Jabatan Perhutan Negeri Sembilan,Pantai Cahaya Negeri.

Beliau di sambut oleh Pengarah Jabatan Perhutanan Negeri Sembilan, Ahmad Fadzil bin Abd. Majid beserta kakitangan jabatan yang terlibat di dalam penganjuran majlis ini.

Dalam temuramah tersebut menyatakan, Kerajaan Negeri menyokong keputusan yang diambil Kerajaan Persekutuan dan mengambil pendekatan seiring dengannya kerana berpendapat ianya akan memudahkan semua pihak.

Bagi perkembangan pelajar Negeri Sembilan, hampir setiap petang Menteri Besar mendengar taklimat oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan pegawai bertugas di sana melalui talian telefon.

Mereka berada dalam pemantauan terbaik pegawai bertugas di sana. Ketika ini juga, hanya  seramai 50 orang pelajar bidang perubatan yang tinggal.

Dari keadaan yang berlaku di sana juga menyebabkan keadaan ekonomi tidak menentu dan harga barangan keperluan naik mendadak menyebabkan sara hidup pelajar juga meningkat.

Ibu bapa dinasihatkan tidak perlu panik dan risau kerana Rumah Pelajar Negeri Sembilan mememenuhi keperluan bekalan makanan selama tiga bulan lamanya.

Hadir sama, ADUN Kawasan Bagan Pinang merangkap Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri, Tuan Tun Hairudin Abu Bakar.

No comments:

Post a Comment