Powered By Blogger

Thursday 1 August 2013

Kg Sega Bakal Terima Masjid Baru Tahun Ini



Sega, 28 Julai –Menteri Besar Negeri Sembilan merangkap Pengerusi MAINS, Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan melakukan tinjauan di kariah Kg.Sega yang bakal manfaatkankan masjid baharu yang mengantikan masjid lama dalam masa terdekat ini. 

Ruang solat masjid ini setelah siap akan memuatkan seramai 500 ke 600 orang jemaah dalam satu-satu masa malah turut mampu menerima antara 200 ke 300 orang jemaah di ruang limpah yang disediakan.

Antara kemudahan insfrastruktur masjid ini ialah pejabat Eksekutif masjid, bilik mesyuarat, ruangan menagmbil wudu’ mencukupi, bilik mandi jenazah, bilik air lelaki, tempat letak kereta mencukupi dan perempuan, malah terdapat juga bilik air Khas OKU.

Menteri Besar antara lain turut menegur kontraktor terbabit untuk membetulkan struktur pembinaan yang tidak kena bersesuaian dengan keselesaan jemaah kelak.

Mengiringi lawatan beliau, isterinya, Raja Datin Seri Hajah Salbiah Tengku Nujumuddin, Setiausaha MAINS, Encik Kamal Amran Kamaruddin, Pengurus Besar PZNS, Ustaz Nor Azmi Hj Musa dan Penolong Ketua Pegawai Daerah, Puan Nor Azlin.

No comments:

Post a Comment