Powered By Blogger

Friday 29 March 2013

Membangunkan Pusat Perdagangan



Seremban, 06 Jan – Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan, Menteri Besar Negeri Sembilan mengucapkan tahniah kepada Dato’ William Tan, Pengerusi Dewan Perniagaan dan Perindustrian Cina Negeri Sembilan (NSCCCI) kerana kejayaan menganjurkan Ekspo Negeri Sembilan buat kali kedua.

Jika tahun lalu, hanya menerima penglibatan daripada 80 industri perniagaan sahaja, namun tahun ini telah bertambah sebanyak 180 buah gerai. Penambahan begitu banyak ini melibatkan industri perbankan, perhotelan, perkilangan, hardware dan sebagainya.

Menteri Besar turut mempelawa NSCCCI bekerjasama dengan Kerajaan Negeri di masa akan datang untuk dijadikan acara tahunan serta memperbanyakkan peluang perniagaan dibuka dan ianya turut melibatkan agensi kerajaan seperti PKNNS, JKM, SPR dan Pusat Zakat.

Kerajaan Negeri telah merezabkan tanah di Sendayan lebih kurang 15 ekar untuk dibangunkan pusat Ekspo dan perdagangan untuk jangka waktu yang panjang.

Meskipun bukan  perancangan dalam masa terdekat, ianya bakal kita jadikan sebagai pusat perdagangan didalam satu-satu masa dan kawasan tersebut amat strategik dengan insfrastruktur yang sedang membangun.

“Bila siapnya kelak, kita boleh mengadakan Ekspo Buku, Pendidikan, Perindustrian, komputer dan sebagainya. Kedudukan di kawasan tersebut amat strategik dengan insfrastruktur yang sedang membangun.” Kata Menteri Besar.

Terdahulu, beliau diiringi Dato’ William Tan, Pengerusi NSCCCI, Encik Lau Boon Soon, Setiausaha NSCCCI, Pengelola Ekspo, Encik Raymond Chew dan Encik Peter Lock, AJK NSCCI melawat gerai yang terlibat sepanjang Ekspo ini dijalankan.

No comments:

Post a Comment