Powered By Blogger

Monday 1 July 2013

RM11 juta Bina Bangunan IKS




Rantau, 30 Jun – Menteri Besar Negeri Sembilan, Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan hadir di majlis jamuan bersama pemimpin dan masyarakat Ladang Sagga.

Menteri Besar  di dalam ucapannya, beliau akan memastikan kehidupan masyarakat berbilang kaum dibantu dan mendapat pembelaan yang sewajarnya. Tambah beliau, rakyat di negeri ini perlu bersatu padu dan saling hormat menghormati diantara satu sama lain.

Selain itu, beliau mengingatkan masyarakat India di sini bahawa Kerajaan Persekutuan dan kerajaan Negeri sering berkerjasama dan mengiatkan aktiviti ekonomi diperkasa agar rakyat tanpa mengira kaum menikmati peluang pekerjaan seperti mana hasrat Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak mahu meningkatkan pendapatan negara.

PKNS bersetuju memperuntukkan RM11 juta untuk membeli tanah milik Sime Darby yang terletak di simpang Siliau untuk didirikan bangunan IKS secara tidak langsung membuka peluang pekerjaan kepada penduduk disini.

Juga, di dalam memastikan kedua-dua faktor itu seiring dengan tuntutan masa, kerajaan turut menitikberatkan kemudahan insfrastruktur agar ianya memberi kemudahan yang terbaik kepada semua.
Malah, agenda pendidikan dinaiktaraf, SRJ(T) mendapat peruntukan RM 1 juta bagi pembangunan pendidikan di sekolah.

Turut hadir, Dato’ T. Rajagopalu, Pengerusi Perhubungan MIC Negeri, Negeri Sembilan, Dato’ VS Mogan, EXCO MIC Kebangsaan, Tn L. Manicham, Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri.

No comments:

Post a Comment