Powered By Blogger

Tuesday 28 February 2012

Negeri Roadstone Sdn. Bhd. DiUrus Dengan Cemerlang Dan Untung Setiap Tahun.




SEREMBAN 27 Feb. - Pengurusan syarikat yang baik akan terbukti dengan kemampuan untuk menghasilkan keuntungan pada setiap tahun.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, keuntungan yang dicapai itu adalah hasil komitmen yang tinggi di kalangan kakitangan serta kesetiaan dalam sesebuah syarikat itu, selain hubungan baik antara pengurus dengan orang bawahan.

"Kita harus melihat bekerja dalam satu syarikat itu sebagai tanggungjawab bersama dan sebab itu apabila keuntungan diperoleh, hasilnya hendaklah diberikan juga kepada kakitangan," katanya di Klana Resort di sini hari ini.

Mohamad berkata demikian dalam ucapan pada majlis penyerahan bonus dua bulan setengah kepada 51 kakitangan Negeri Roadstone Sdn. Bhd., hasil prestasi cemerlang anak syarikat Perbadanan Kemajuan Negeri, Negeri Sembilan (PKNNS) itu.

Katanya, pada tahun lalu Negeri Roadstone Sdn. Bhd., yang menjalankan aktiviti perniagaan kuari mencatat keuntungan sebelum cukai sebanyak RM7.9 juta.

Pada masa sama, Mohamad mengingatkan syarikat berkenaan supaya memberi tumpuan kepada perniagaan asal serta belajar daripada syarikat yang gagal untuk memperbaiki pretasi.

"Saya juga mahu Negeri Roadstone Sdn. Bhd., melakukan kerja khidmat masyarakat. Buat jalan kampung atau betulkan mana-mana jalan yang rosak," katanya.

Pada sidang akhbar selepas itu Mohamad menjelaskan, 51 peratus pegangan saham dalam Negeri Roadstone Sdn. Bhd., dimiliki PKNNS manakala 49 peratus lagi dimiliki pemegang saham lain.

"Ketika ini syarikat telah dikurniakan taraf kontraktor kelas A selain memperoleh pelbagai anugerah dan pengiktirafan," katanya.

No comments:

Post a Comment