Powered By Blogger

Thursday 24 November 2011

PDRM berjaya turunkan kadar jenayah di N9



SEREMBAN 23 Nov. - Kerajaan negeri mengucapkan terima kasih kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM) kerana berjaya menurunkan kadar jenayah di negeri ini sebanyak 20 peratus berdasarkan indeks pada tahun lalu.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, secara umumnya negeri ini tidak termasuk dalam senarai kawasan panas jenayah.

Beliau berkata, daripada keseluruhan indeks jenayah, sebanyak 70 peratus adalah jenayah ringan dengan bandar ini, Nilai dan Rahang mencatatkan kadar jenayah yang tinggi.

"Pelbagai usaha telah dilakukan oleh PDRM bagi menurunkan kadar jenayah di negeri ini dan kerajaan mengucapkan terima kasih atas usaha tersebut," katanya menjawab pertanyaan P. Gunasekaran (DAP-Senawang) pada persidangan Dewan Undangan Negeri di sini hari ini.

Mohamad  mahu supaya balai polis bergerak dan rondaan bermotosikal dibuat di kawasan yang belum mempunyai balai polis seperti di Rasah Jaya.

Katanya, kerajaan negeri akan mengajukan cadangan itu kepada Kementerian Dalam Negeri dan berharap ia akan diberi pertimbangan yang serius.

"Kita mohon supaya kawasan yang mempunyai ramai penduduk diberi keutamaan dalam hal ini," katanya.

No comments:

Post a Comment