Powered By Blogger

Thursday 1 December 2011

NEGERI SEMBILAN BENAM KELANTAN DALAM PERLAWANAN PERSAHABATAN



PAROI – Negeri Sembilan menewaskan Pasukan Kelantan 3-1 dalam perlawanan persahabatan bolasepak di Stadium Tuanku Jaafar, Paroi pada 29 November 2011 yg lepas.

Perlawanan yang lebih kepada medan kedua-dua pasukan menguji para pemain baru dan import untuk persiapan Liga Super tahun depan ini agak perlahan pada babak pertama disebabkan padang basah akibat hujan lebat pada sebelah petang.


Seawal babak kedua perlawanan, Negeri Sembilan mendapat jaringan pertama melalui pemain import dari Cameroon, Jean Emmananual Effa Owona pada minit ke - 47 dan perlawanan menjadi rancak apabila Kelantan membuat serangan bertubi-tubi untuk menyamakan kedudukan.

Pemain berpengalaman, Idris Karim tidak mensia-siakan pengalaman didepan gawang apabila menjaringkan gol kedua untuk pasukan Negeri Sembilan mendahului 2-0 pada minit ke – 63.


Berpunca dari kesilapan pemain Negeri Sembilan, pemain import pasukan Kelantan Denis Alwi berjaya merapatkan jurang gol dengan gol mudah menjadikan kedudukan 2-1 sebelum S.Kunanlan melengkapkan kemenangan Negeri Sembilan 3-1 dengan rembatan cantik menewaskan penjaga gol Kelantan, Mohd Shazwan Yussof.


Menteri Besar yang ditemui oleh pihak media selepas perlawanan ternyata gembira dengan persembahan yang ditunjukkan terutama kepada dua pemain import dari Cameroon dibahagian serangan dan juga dari Brazil, Marquen  Ferreira di bahagian pertahanan.
Katanya, “ dengan tempoh yang semakin singkat, maka hampir pasti kedua-dua pemain ini menjadi pilihan untuk dipilih menyarung jersi Negeri Sembilan pada saingan Liga Super nanti.”

Menurutnya lagi, para pemain akan dibawa bercuti ke Australia disamping mengadakan beberapa perlawanan persahabatan disana dan keputusan muktamad pemain yang terpilih akan dibuat oleh pihak persatuan selepas mereka pulang kelak dan seterusnya majlis sain kontrak para pemain yang bakal mewakili pasukan Negeri Sembilan akan dibuat.

No comments:

Post a Comment