Powered By Blogger

Tuesday 10 February 2015

RM49,900 kepada Tabung Bencana NSTP



Seremban – Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan (PBNS) menyerahkan kutipan sumbangan 3 perlawanan persahabatan pra musim NS Matrix berjumlah RM49,900 kepada Tabung Bencana NSTP – Media Prima di Wisma Negeri, Seremban, hari ini.


Perlawanan persahabatan amal berlangsung di Stadium Tuanku Abdul Rahman (STAR), Paroi melibatkan tiga pasukan Perak, Terengganu dan Sarawak tersebut menerima maklum balas positif selepas diwar-warkan di facebook Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan – Rasmi, di mana purata kutipan dianggarkan sebanyak RM15,000.


Penyerahan sumbangan tersebut diserahkan oleh Presiden PBNS, YAB. Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan kepada wakil Media Prima, Dato’ Amrin, di sini.


Beliau di sidang media mengucapkan penghargaan kepada para penyokong yang hadir sepanjang tiga perlawanan tersebut dan kutipan amal ini diputuskan di peringkat persatuan, di mana persatuan mahu terlibat secara bersama di dalam usaha meringankan beban kepada mangsa banjir Pantai Timur, sedikit di Perak, Sabah dan Sarawak.


Maklum balas diterima dikalangan penyokong di facebook rasmi PBNS amat mengalakkan dan usaha ini akhirnya berjaya dilaksanakan.


Beliau menjelaskan keseluruhan kutipan ini diserahkan terus kepada Media Prima tanpa persatuan menolak kos utiliti stadium.


Beliau juga Menteri Besar Negeri Sembilan mengucapkan tahniah kepada warga Media Prima sebagai organisasi pertama sentiasa mendahului setiap kali bencana menimpa dan sabagai perantara untuk rakyat Malaysia sama-sama membantu segala aral yang melanda.

No comments:

Post a Comment