Powered By Blogger

Thursday 28 August 2014

Jangan Biar Perjuangan UMNO Lenyap


SEREMBAN 25 Ogos – Perjua­ngan UMNO yang dibanggakan oleh ahlinya selama ini akan menemui noktah menyedihkan sekiranya kuasa politik Melayu lenyap dalam pilihan raya umum akan datang.
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Mohamad Hasan menjelaskan, krisis perpecahan Melayu hanya disebabkan perbezaan ideologi politik dan ini bukan sahaja merugikan bangsa sendiri bahkan dijadikan sebagai ‘peluru’ besar yang menguntungkan musuh politik.
Kebimbangan itu kata beliau, mempunyai asasnya kerana pelbagai usaha sedang dilakukan oleh pakatan pembangkang menerusi fitnah, tohmahan dan paling dibimbanginya usaha memasukkan Si­ngapura ke dalam negara ini.
“Bayangkanlah kalau Singapura kembali semula ke negara ini de­ngan 89 kerusi yang terang-tera­ngan tidak menyokong Melayu pas­tinya riwayat ketamadunan kuasa politik Melayu akan berakhir.
“Usaha ini tidak perlu dibawa ke parlimen, cukup kalau barisan pe­mimpin Kabinet baharu yang dibentuk pembangkang ketika ini meluluskan usul itu, maka itulah noktah menyedihkan buat kuasa politik UMNO,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap sewaktu merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Rembau di Pusat Dakwah Islamiah, Paroi di sini hari ini yang turut diha­diri Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rembau, Khairy Jamaluddin.
Dalam ucapan penggulungannya, Mohamad yang juga Ketua UMNO bahagian itu turut membidas Majlis Peguam yang dilihat cen­derung dan memihak kepada pembangkang.
Secara sinis beliau mencadangkan kepada pertubuhan itu ditukar menjadi parti politik kerana sebahagian besar daripada ahlinya merupakan pro pembangkang.
“Majlis Peguam tidak beretika dan dipenuhi ahli pembangkang. Kita sarankan kepada mereka untuk ditukar kepada parti. Lihatlah kepada bekas presiden dan presiden mereka semuanya memihak kepada pembangkang,” katanya.

No comments:

Post a Comment