Powered By Blogger

Monday 17 March 2014

Kerjaan NS Pantau "Peniaga Cekik Darah"


SEREMBAN, 12 Mac – Sebuah Persatuan Kebajikan Pengguna Islam Negeri Sembilan ditubuhkan bagi  memastikan barangan keperluan harian di kedai-kedai mahupun pasaraya mengikut spesifikasi yang ditetapkan oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK).
Menteri Besar Negeri Sembilan, YAB. Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Bin Haji Hasan berkata, pemantauan kenaikan harga barang di negeri ini semakin dipergiatkan bagi memastikan harga indeks pengguna mengikut piawaian yang ditetapkan.
” UMNO Negeri Sembilan melalui persatuan pengguna yang ditubuhkan ini akan diberi tanggungjawab bagi memantau peniaga yang dikatakan ‘cekik darah’.
“Pemantau yang ditugaskan akan menjadi penggerak utama dalam persatuan berkenaan dan di samping itu, tenaga dari sukarelawan juga akan turut sama membantu menangani masalah ini,” katanya.
Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco di Wisma Negeri.
Tegasnya, tindakan akan diambil sekiranya terdapat peniaga yang cuba mengambil kesempatan terhadap orang awam dan dengan sengaja melanggar indek harga yang ditetapkan oleh pihak kementerian.
Turut hadir, Exco Kebajikan, Pembangunan Wanita dan Keluarga Negeri Sembilan, Dato’ Norhayati Binti Omar.

No comments:

Post a Comment