Powered By Blogger

Monday 3 March 2014

Seminar Kerjaya Sempena Program “Membara” Membantu Rakyat


REMBAU, 23 Feb –  Kira 1,000 pelajar institusi latihan seluruh Negeri Sembilan menyertai Seminar Kerjaya Sempena Program “Membara” Membantu Rakyat bertujuan membuka minda mereka dalam menentukan hala tuju selepas tamat persekolahan dan seterusnya memilih kursus bersesuaian serta mempunyai peluang kerjaya yang lebih luas.
Program sehari anjuran UMNO Bahagian Rembau yang bertempat di Dewan Auditorium, Insitusi Latihan Perindustrian, Rembau, disempurnakan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan, YAB. Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Bin Haji Hasan.
Penganjuran seperti ini merupakan medium utama parti UMNO untuk membantu rakyat yang susah dan yang memerlukan bantuan.
Melalui program ini juga, para pelajar yang akan menamatkan persekolahan digalak bertukar-tukar fikiran dan pengalaman bagi memberi peluang agar dapat mencari pendekatan terbaik dalam menentukan bidang kerjaya yang bakal diceburi.
Menurut Menteri Besar Negeri Sembilan, perspektif diri perlu dibentuk supaya dapat membina kerjaya yang baik. Antara kaedah-kaedah yang berkesan adalah kepentingan aspek pembelajaran dimana ia menentukan keputusan peperiksaan yang akan dihadapi.
“Pilih kerjaya dalam bidang yang diminati dan hendaklah kita membuat pilihan yang terbaik”, katanya lagi.
Dalam sidang media, beliau juga mengatakan bahawa tindakan akan diambil oleh ahli UMNO bagi sesiapa yang membuat salah laku terhadap parti berdasarkan hasil daripada siasatan dan peranan jawatankuasa disiplin UMNO. Hal-hal seperti ini amat bertentangan dengan perlembagaan parti dan setiap tindakan disiplin adalah pengajaran kepada yang lain.
Turut hadir, Setiausaha UMNO Bahagian Rembau, Dato’ Haji Azman Bin Haji Hasan, Yang Di-Pertua Dewan Undangan Negeri, YB. Dato’ Dr. Awaluddin Bin Said dan Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Chembong, Dato’ Zaifulbahri Bin Idris.

No comments:

Post a Comment