Powered By Blogger

Friday 6 March 2015

Majlis Keselamatan Negeri (MKN)



Seremban,  – Majlis Keselamatan Negeri (MKN), Negeri Sembilan sentiasa memantau setiap aktiviti yang boleh mengancam kesejahteraan dan keselamatan orang ramai terutamanya penduduk di Negeri Sembilan.
Menteri Besar Negeri Sembilan, YAB. Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan menegaskan demikian ketika menjawab soalan wartawan di sidang media mingguan selepas beliau mempengerusikan mesyuarat EXCO di Wisma Negeri, Seremban.
Beliau menjelaskan, laporan yang diterima dari MKN Negeri Sembilan juga mendapati tidak ada ancaman IS atau berkaitan denganya yang boleh mengancam keselamatan dalam negeri.
Walaupun terdapat satu ke dua kes melibatkan individu yang berasal dari negeri ini, namun tiada sebarang aktiviti yang berpusat di negeri ini.
Tegas Menteri Besar lagi, bukan sahaja aktiviti IS, MKN Negeri Sembilan sentiasa memantau setiap aktiviti yang boleh merosakkan aqidah orang Islam, merosakkan ketenteraman awam, yang boleh meyebabkan keresahan awam.
Beliau tidak mahu melihat negeri ini menjadi sarang yang condong kepada keganasan sehingga mencetuskan keresahan dan penduduk negeri ini berhak hidup dalam keadaan aman dan makmur.
Di sidang media tersebut, Menteri Besar menyeru orang awam turut memantau, menjadi mata dan telinga dan melaporkan aktiviti yang mencurigakan yang boleh menjadi ancaman kepada keselamatan negeri.
Nasihat beliau, “kita jangan sampai dah terjadi perkara tidak diingini baru nak bertindak, ketika itu semuanya telah terlambat.

No comments:

Post a Comment