Powered By Blogger

Friday 27 June 2014

Lawatan Kerja ke Masjid Kariah Sikamat


SEREMBAN, 26 Jun – YAB. Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Bin Haji Hasan pada tengah hari tadi telah membuat lawatan kerja ke Masjid Kariah Sikamat untuk melihat pembinaan bumbung baru yang dibina dikawasan ruang legar pintu masuk utama masjid.
Beliau yang membuat lawatan dan tinjauan kerja pembinaan di masjid ini melahirkan rasa puas hati dengan kualiti pembinaan yang hampir siap dan menjangkakan ianya dapat digunakan sebelum Ramadhan ini.
Menurut beliau, kos pembinaan bumbung baru yang bernilai lebih RM200,000 ini mempunyai keistimewaan kalis bunyi ketika hujan dan terdiri dari bahan yang tahan haba selain dapat digunakan secara optima oleh masyarakat setempat.
“Pembinaan bumbung baru ini dapat memberi manfaat kepada masyarakat setempat untuk menjalankan segala aktiviti-aktiviti kemasyarakatan.
“Sempena Ramadhan Al-Mubarak yang menjelang tiba ini, saya menyarankan agar semua Jawatankuasa Masjid meneruskan agenda yang boleh mengimarahkan kunjungan ke masjid”, tambahnya lagi.
Menteri Besar turut menyatakan bahawa Majlis Agama Islam Negeri Sembilan telah memberikan bantuan tahunan 50 peratus yang dinaikkan kepada RM5,000 kepada seluruh masjid di Negeri Sembilan untuk digunakan bagi penyediaan juadah berbuka puasa kepada musafir mahupun masyarakat yang datang mengunjung.
Turut hadir, Pengerusi Masjid Kariah Sikamat, Tuan Haji Jamil Bin Abd Wahab, Imam Masjid Kariah Sikamat, Ustaz Haji Saleh Bin Japis dan Pegawai-pegawai Masjid Kariah Sikamat.

No comments:

Post a Comment