Powered By Blogger

Wednesday 11 June 2014

‘Transformasi Ke Arah Organisasi Berprestasi Tinggi’


Port Dickson, 11 Jun – Majlis Makan Malam Negeri sempena Mesyuarat Pegawai Kanan JKR Malaysia 2014 yang diadakan di Primaland Resort & Convention Centre semalam dapat disifatkan sebagai satu kebersamaan yang baik dalam kalangan penjawat awam Jabatan Kerja Raya Malaysia.
Majlis yang bertemakan ‘Transformasi Ke Arah Organisasi Berprestasi Tinggi’ itu menyaksikan jalinan kerja yang amat baik diantara Kerajaan Negeri Sembilan dan Jabatan Kerja Raya Malaysia bagi meneruskan kemajuan sebagai satu peranan.
Menteri Besar Negeri Sembilan, YAB. Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Bin Haji Hasan telah melahirkan kegembiraan beliau sewaktu berucap bagi menyempurnakan majlis yang gilang gemilang dengan harapan agar JKR Malaysia kekal bersama sebagai sahabat.
Menurut beliau, matlamat Kerajaan Negeri dalam mengutamakan kualiti kerja amat ditekankan dan diberi sokongan penuh bagi melahirkan kumpulan pekerja profesional yang sentiasa menjalankan etika kerja dengan baik.
Saranan gerak kerja yang progresif dan berintegriti juga diperlukan agar hasilnya kelak dapat dinikmati oleh masyarakat sekeliling yang memerlukan transformasi kemajuan melalui kualiti kerja yang diberikan.
“Sikap profesional harus utuh dalam setiap diri penjawat awam agar hasrat untuk menjadi pekerja yang berkaliber dan berbakat dapat dicapai.
“Jangan kita terpesona dengan kata-kata yang mampu menjatuhkan semangat diri untuk terus berkhidmat sebagai satu pasukan yang baik”, jelasnya lagi.
Selain itu, Menteri Besar juga berasa amat berbesar hati mengucapkan terima kasih di atas komitmen serta kesungguhan warga kerja JKR Malaysia dan Negeri Sembilan untuk memajukan Negeri Sembilan sebagai sebuah negeri yang maju dan membangun.
Turut hadir, Ketua Pengarah Kerja Raya Malaysia, YBhg. Dato’ Annies Bin Md Ariff, Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan, YB. Dato’ Haji Mat Ali Bin Hassan dan Ketua Pengarah Kerja Raya Negeri Sembilan, Encik Abdul Karim Bin Mohd Tahir.

No comments:

Post a Comment