Powered By Blogger

Thursday 14 June 2012

6 jabatan catat prestasi cemerlang


SEREMBAN 11 Jun - Enam daripada 12 jabatan dan agensi kerajaan di negeri ini mencatatkan prestasi cemerlang apabila diberi penarafan empat bintang oleh Jabatan Audit Negara baru-baru ini.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, lebih membanggakan dua dari enam agensi yang diberikan penarafan empat bintang itu meliputi Jabatan Kerja Raya negeri (JKR) dan Jabatan Perhutanan negeri telah menjadi contoh jabatan di negara ini.

Jelas Mohamad, dengan pengiktirafan diberikan itu sudah pastinya merupakan satu kebanggaan, malah memperlihatkan usaha berterusan jabatan dalam memberikan perkhidmatan terbaik kepada orang ramai.

''Ini jelas membuktikan bahawa jabatan serta agensi yang diberikan penarafan tersebut telah melaksanakan kerja-kerja diamanahkan dengan baik sekali dan kerajaan negeri berasa amat sukacita hasil pencapaian mereka.

''Malah, ini jugalah hasrat kerajaan supaya perkhidmatan awam di negeri ini terus cemerlang dan memberikan yang baik tanpa melupakan peraturan dalaman dan perintah-perintah am lain," katanya.

Mohamad berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Perhimpunan Bulanan di Wisma Negeri.

Dalam pada itu beliau menjelaskan lonjakan prestasi penjawat awam di negeri ini bagi tempoh setengah tahun pertama amat baik terutama sekali bagi jabatan yang diberikan tugas-tugas khusus.

Katanya, pencapaian itu diperoleh melalui kesepakatan dalam menjalankan tugas di kesemua jabatan kerajaan, selain peningkatan prestasi kerja penjawat awam itu sendiri biarpun terdapat kekurangan serta kemudahan.

''Apa yang dapat dilihat semua jabatan peringkat negeri dan Persekutuan di Negeri Sembilan menunjukkan prestasi amat baik dan ini dibuktikan melalui maklum balas rakyat terhadap perkhidmatan yang diberikan.

''Jabatan diberikan tugas khusus pula telah melaksanakan misi mereka dengan jayanya, sebagaimana yang kerajaan negeri tuntut bagi memastikan rakyat terus mendapat pembelaan," katanya.

No comments:

Post a Comment