Powered By Blogger

Thursday 8 March 2012

Stesen Komuter Sungai Gadut jadi pilihan 'penghubung' destinasi



 - Stesen Komuter Sungai Gadut dekat sini menjadi satu lagi kebanggaan kerajaan Barisan Nasional (BN) apabila ia menjadi pilihan pengangkutan awam sebagai penghubung destinasi bagi mereka yang mendiami kawasan Selatan negeri ini.

Malahan dengan adanya stesen itu, ia turut menepati hasrat kerajaan negeri untuk melihat lebih ramai anak negeri ini menetap di sini, walaupun perlu bekerja di Kuala Lumpur.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, dengan adanya Stesen Komuter Sungai Gadut juga, ia akan menyaksikan penduduk sekitar ini tidak perlu ke Seremban untuk menaiki perkhidmatan itu sebaliknya dari Sungai Gadut mereka boleh terus ke Kuala Lumpur dan destinasi lain.

"Ini dapat mengurangkan kos dan pada masa yang sama mereka boleh meletakkan kereta di kawasan meletak kenderaan yang luas di stesen itu dan terus menaiki komuter ke Kuala Lumpur," ujarnya.

Tambahnya, stesen yang sudah beroperasi itu juga dapat mengurangkan kesesakan di stesen keretapi Seremban, lebih-lebih lagi pada waktu pagi dan lewat petang.

Ketika ini juga stesen yang dibina oleh kerajaan itu menjadi tumpuan pelajar dan penuntut universiti yang balik bercuti, selain pekerja kilang yang mahu pulang ke kawasan taman perumahan berhampiran serta ke Rembau.


"Stesen ini mempunyai segala kemudahan seperti lif, tandas khas, tempat meletak kenderaan yang luas, begitu juga untuk kegunaan orang kelainan upaya (OKU).










No comments:

Post a Comment