Powered By Blogger

Wednesday 2 April 2014

Belia Mampu Menjadi Penggerak


Seremban, 24 Mac  – Kerajaan negeri mahu melihat golongan belia mampu menjadi penggerak dalam apa jua aktiviti masyarakat serta menjadi penyampai  maklumat kepada kerajaan dalam melaksanakan dasar-dasar yang ditetapkan.
Menteri Besar Negeri Sembilan, YAB Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan berkata, golongan belia ini merupakan golongan yang proaktif serta mempunyai peratusan penduduk yang ramai di negara ini.
“Dewan Undangan Negeri (DUN) Belia ditubuhkan bagi mencapai matlamat pelbagai seperti yang telah dirancang. Oleh yang demikian, belia perlu menjalankan tanggungjawab mengumpul isu semasa rakyat serta dapat memberi idea kepada kerajaan bagi meningkatkan usahasama dalam membantu rakyat,”  kata beliau dalam sidang media selepas menyempurnakan Majlis Belia Negeri Sembilan  dan Gabungan Majlis Belia di Royal Bintang, Seremban.
Menurut beliau, hampir 46% belia telah berdaftar dengan persatuan dan sebanyak 30%  masih belum berdaftar menjadi ahli.
”Diharap mana-mana golongan belia yang masih belum mendaftar boleh mendaftar sebagai ahli dan menjadi seseorang yang dipandang tinggi dalam memberi bakti kepada masyarakat,” katanya.

No comments:

Post a Comment