Powered By Blogger

Wednesday 3 April 2013

250 Peluang pekerjaan di Sedayan




Seremban, 7 Mac : Sebuah lagi syarikat terkemuka dari Jepun, Kayaku Safety Systems (M) Sdn Bhd  hari ini, menandatangi pelaburan yang lebih  38 ekar tanah perindustrian di Sendayan Techvalley.

Menteri Besar, Dato’ Seri Utama Haji Mohamad bin Haji Hasan berkata syarikat itu merupakan sebuah syarikat yang mengeluarkan inflator beg udara berteknologi tinggi dan akan beroperasi di negeri ini dengan membabitkan jumlah pelaburan kira – kira RM240 juta.

Menteri Besar berkata, kerajaan negeri telah menetapkan objektif untuk menyediakan Sendayan Techvalley sebagai hub automotif di Negeri Sembilan.

Tambah beliau “Kilang tersebut menawarkan sebanyak 250 peluang pekerjaan bertaraf profesional dan separa profesional unutk diisi kepada penduduk di Negeri Sembilan.

“Setakat ini, dua automatif syarikat dari Jepun iaitu Akashi Kikai Industry Sdn Bhd dan Hino Motors Sdn Bhd dan sebuah syarikat dari Perancis telah melabur di Sendayan Techvalley.

“Saya berharap,  lebih banyak lagi syarikat dari Jepun dan negara luar datang melabur ke negeri ini. Kerajaan Negeri Sembilan juga komited untuk menyediakan kemudahan terbaik mugkin kepada pelabur.

Turut hadir, Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan, Dato’ Haji Mat Ali bin Hasan, Ketua Pegawai Eksekutif, Menteri Besar Negeri Sembilan Incorporation, Dato’ Haslah Mohamad Amin, Ketua Pegawai Eksekutif, Matrix Concept Holding Berhad, Dato’ Lee Thian Hock dan Presiden Nippon Kayaku Co Ltd, En.Akira Mandai.

No comments:

Post a Comment