Powered By Blogger

Tuesday 2 April 2013

Bina dewan untuk kemudahan penduduk




SEREMBAN, 22 Feb : “Tujuan membina dewan orang ramai ini untuk kemudahan kepada kawasan penduduk yang padat bukan untuk cari untung dan dapat memanfaatkan kawasan perumahan yang berhampiran.” Kata Menteri Besar, Dato Seri’ Utama Haji Mohammad  bin Hasan.

Di kawasan itu kepadatan penduduk mencecah 10,000 dan kerajaan prihatin terhadap keperluan rakyat dalam menjalakan aktiviti kemasyarakatan.

“Dewan seperti ini boleh digunakan dengan sebaiknya untuk mengadakan  pelbagai aktiviti sosial seperti majlis perkahwinan, keramaian dan majlis-majlis ilmu.

Pada masa sama kerajaan  juga membina masjid dan kemudahan asas yang  lain bagi memudahkan aktiviti masyarakat,” katanya pada majlis pecah tanah dewan Seremban Jaya di dewan komuniti Taman Seremban Jaya.

Tegas beliau, kerajaan akan meneliti segala masalah rakyat dan memberi keutamaan demi keselesaan rakyat.

Dewan ini kelak akan dikelolakan oleh pihak berkuasa tempatan (PBT) iaitu Majlis Perbandaran Nilai (MPN) dan bukannya persatuan penduduk bagi memastikan ia tidak menimbulkan masalah terutama dari segi penyelenggaraan selain kos penggunaan bil lektrik dan air.

Selain di Seremban Jaya, beberapa kawasan lain yang padat penduduk seperti di Taman Tasik Jaya pembinaan dewan yang sama sedang dalam pembinaan.

No comments:

Post a Comment