Powered By Blogger

Monday 12 May 2014

Anugerah Perkhidmatan Cermerlang (APC) 2013


SEREMBAN, 06 Mei – Majlis Anugerah Perkhidmatan Cermerlang (APC) 2013 telah disempurnakan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan, YAB. Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Bin Haji Hasan di Klana Resort.
Penganugerahan oleh Kerajaan Negeri ini merupakan penghargaan kepada anggota penjawat awam dengan tujuan memartabatkan serta mengekalkan budaya kecemerlangan perkhidmatan awam.
Seramai 529 orang kakitangan awam termasuk 7 orang ketua-ketua jabatan pentadbiran Kerajaan Negeri Sembilan Darul Khusus yang cemerlang dalam perkhidmatan menerima anugerah .
Setiap penerima anugerah ini akan menerima Sijil Perkhidmatan Cemerlang dan hadiah prestasi bernilai RM1000.
“Penjawat awam perlu sentiasa bersedia dengan sebarang transformasi supaya sentiasa cemerlang dan berada seiring dengan arus pembangunan negara dalam era global”, katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang 2013, di sini.
Dalam majlis yang sama, Anugerah Penghargaan Khas dianugerahkan kepada Menteri Besar Negeri Sembilan diatas segala jasa dan bakti meneraju legasi kepimpinan tertinggi di Negeri Sembilan.
Turut hadir, Yang Di-Pertua Dewan Undangan Negeri Sembilan, YB. Dato’ Dr. Haji Awaludin Bin Said, Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan, YB. Dato’ Haji Mat Ali Bin Hassan, Mufti Kerajaan Negeri Sembilan, YB. Sohibus Samahah Dato’ Haji Mohd Yusof Bin Haji Ahmad dan ADUN Kawasan Labu, YB. Dato’ Hasim Bin Rusdi.

No comments:

Post a Comment