Powered By Blogger

Tuesday 27 May 2014

"Kejayaan Setiap Insan Bergantung Kepada Asas Pendidikan"


SEREMBAN, 23 Mei – Kehadiran ibu bapa yang bagi Mesyuarat Agung Tahunan Persatuan Ibu Bapa Dan Guru (PIBG) Kali Ke-21 Tahun 2014 Sekolah Rendah Islam As-Sa’idiyyah (SRIAS) dapat memperlihatkan komitmen yang tinggi dalam memainkan peranan utama proses pembelajaran anak-anak.
Menteri Besar Negeri Sembilan, YAB. Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Bin Haji Hasan menyifatkan, faktor utama kejayaan setiap insan bergantung kepada asas pendidikan yang disertakan bersama daya usaha yang gigih dan penuh semangat jati diri.
“Kita perlu bersaing dalam arus globalisasi yang penuh dengan cabaran untuk melahirkan masyarakat profesional”, katanya sewaktu menyampaikan ucapan perasmian di Dewan Terbuka SRIAS.
Beliau menyifatkan bahawa kejayaan hari ini amat mudah untuk dicapai sekiranya dorongan berterusan diberikan oleh warga pendidik serta ibu bapa disamping mengurus kejayaan setelah diperoleh.
“Kelestarian falsafah pendidikan dapat kita capai melalui perkongsian pintar bersama Kementerian Pelajaran Malaysia untuk menjadikan SRIAS ini sebagai Sekolah Agama Bantuan Kerajaan.
Menteri Besar turut menyeru agar rakyat sentiasa bersama-sama dengan Kerajaan kerana Kerajaan kini sentiasa memberi penekanan terhadap kesejahteraan hidup rakyat dengan dasar untuk menjadikan Negeri Sembilan sebagai Lembah Ilmu.
Majlis berakhir dengan sesi penyampaian cenderamata penghargaan kepada Menteri Besar yang sudi hadir menyempurnakan majlis.
Turut hadir, ADUN Kawasan Ampangan, YB. Dato’ Haji Abu Ubaidah Bin Dato’ Haji Redza, ADUN Kawasan Paroi, YB. Mohd Ghazali Bin Abdul Wahid, Pengerusi Lembaran Pengelola Sekolah SRIAS, Prof. Madya Dr. Badlishah Sham Bin Baharin, Pengerusi PIBG SRIAS, Tuan Haji Hasri Bin Wazir  dan Guru Besar SRIAS, Puan Norhayati Binti Bahrum.

No comments:

Post a Comment