Powered By Blogger

Tuesday 20 May 2014

‘Belio Sayang Nogori, Nogori Sayang Belio’


PORT DICKSON, 17 Mei –  Program yang bertemakan ‘Belio Sayang Nogori, Nogori Sayang Belio’ ini dirasmikan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan, YAB. Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Bin Haji Hasan dan turut hadir tetamu kehormat, Menteri Belia Dan Sukan Malaysia, YB. Tuan Khairy Jamaluddin Bin Abu Bakar di Pantai Batu 1, Port Dickson.
Menurut beliau kepentingan golongan dalam proses pembangunan negara dapat digambarkan melalui penganjuran Festival Belia Negeri Sembilan 2014 kerana ini bertujuan untuk memaparkan pembaharuan serta kelainan dengan memberi fokus kepada penglibatan dan penyertaan belia diperingkat akar umbi.
Serta seiring dengan aspirasi Kerajaan Negeri yang mahu mengukuhkan jalinan ukhuwah dan kasih sayang dalam mewujudkan simbol kebersamaan belia dan Kerajaan Negeri.
“Belia-belia kini memerlukan ruang dan peluang serta dorongan yang jitu bagi melakukan sesuatu yang digemari.
“Golongan muda ini pasti akan dilihat sebagai ‘catalyst’ yang berupaya untuk membuat perubahan kepada Negara jika kita saling lengkap melengkapi antara satu sama lain”, tambah beliau lagi.
Menteri Besar turut memberi ucapan penghargaan yang tidak terhingga kepada belia-belia yang hadir dari segenap pelusuk Negeri Sembilan untuk berhimpun bersama-sama meraikan sambutan Hari Belia peringkat Negeri Sembilan.
Hadir sama, Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan, YB. Dato’ Haji Mat Ali Bin Hassan, Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pembangunan Modal Insan, Belia dan Sukan Negeri Sembilan, YB. Dato’ Zaifulbahri Bin Idris, Ketua Pengarah Jabatan Belia dan Sukan Negeri Sembilan, Cik Azura Binti Haji Sarbin dan Presiden Majlis Belia Negeri Sembilan, Puan Wan Salwati Binti Haji Abdullah.

No comments:

Post a Comment